Over Koprol

Koprol is in 1998 opgericht als een sportvereniging door en voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel. Daar is toen de naam Koprol ontstaan. Deze mensen konden niet meedoen in het reguliere sportaanbod en zo ontstond er toch een mogelijkheid voor deze groep om sportief te bewegen. Inmiddels is Koprol uitgegroeid tot een sportorganisatie voor iedereen die niet terecht kan of wil bij een reguliere sportgroep.

Koprol biedt sport op maat onder professionele begeleiding in en rondom Nijmegen. Deze begeleiders zijn bewegingsagogen, fysiotherapeuten, psychomotorische therapeuten en zwemcoaches en worden ingezet passend bij de betreffende sport. We streven naar een sportieve leefstijl voor iedereen, en daarmee bedoelen we echt iedereen, zodat men langer gezond blijft en terugval na ziekte en revalidatie wordt verminderd. Koprol is een maatschappelijk betrokken organisatie en werkt samen met allerlei partijen in het sociaal domein. Voor veel deelnemers geldt dat ze naast het sporten ook plezier beleven aan samenzijn en het uitwisselen van ervaringen op verschillende gebieden. Plezier hebben bij het sporten vinden wij bij Koprol belangrijk.

Financieel zijn we afhankelijk van een contributie van de deelnemer, subsidies van de gemeente, bedrijven die Koprol sponsoren en donaties. Koprol is een ANBI-stichting.

Je kunt je hier aanmelden als deelnemer van Koprol via het aanmeldformulier.

Stichting Koprol heeft een bestuur dat momenteel bestaat uit de volgende leden:

• Arjan van Nistelrooij, voorzitter
  • Martijn Vermunt, penningmeester
  • Ron Willems, technische zaken en sponsoren
  • Benedikt van Gemert, juridische zaken
  • Byron Eekhout, webdesign en communicatie
  • Laura Smeets, algemeen bestuurslid

Daarnaast maken we gebruik van een Raad van Advies die ons helpt bij het realiseren van onze doelstelling om sport op maat te kunnen blijven aanbieden aan onze doelgroep. Momenteel zijn de leden van de Raad van Advies:

• Prof. Dr. Maria Hopman, hoogleraar Integratieve Fysiologie
  • Wil van den Broek, oud-voorzitter en advocaat