Op 1 oktober kon Aqua Unique met veel genoegen melden dat de pictogrammen, die speciaal ontwikkeld zijn om te ondersteunen tijdens de zwemles, binnen waren!

Vanaf dat moment worden ze iedere zaterdagochtend en maandagavond ingezet. Super fijn voor alle kinderen voor wie het erg prettig is structuur te hebben tijdens de lessen die we geven. Ook is er nu de mogelijkheid naast de uitleg en een eventueel voorbeeld als start de pictogram te koppelen.

picto1Natuurlijk wisten we welke voordelen pictogrammen konden hebben, maar het was natuurlijk afwachten of voor ons, het ermee werken tijdens de zwemlessen, ook prettig zou zijn en of inderdaad alle kinderen er goed op zouden reageren. Ondertussen kunnen we melden dat de eerste bevindingen zeer positief zijn. De picto's zijn groot van formaat (A4),eenvoudig van opzet en duidelijk qua symbool.

Voor de kinderen die kunnen lezen staat er bovendien een korte beschrijving van de picto. Verder is er voldoende ruimte binnen de picto's om eigen variaties aan te brengen als ook hoe lang de oefeningen duren.

Nogmaals willen we pannenkoekenrestaurant De Duivelsberg bedanken voor hun inzet voor Stichting Koprol en het daarmee mogelijk maken van de aanschaf van deze zwemles pictogrammen!

Een spetterende groet,
Paul Laurant en Marcia Mulder