De gemeente Nijmegen vindt dat ook mensen met een laag inkomen mee moeten kunnen doen aan activiteiten in de stad. De gemeente voert daarom dit jaar een regeling in. Met de Meedoen-regeling stelt de gemeente per persoon maximaal € 150,- beschikbaar voor een sociale activiteit. Sporten bij Stichting Koprol hoort daar ook bij!

Wat is de Meedoen-regeling?
Als iemand een laag inkomen heeft is het niet altijd mogelijk om geld opzij te leggen om iets leuks te doen. In Nijmegen willen we dat iedereen kan meedoen in de samenleving en daarom is de Meedoen-regeling in het leven geroepen.

Hoe werkt de Meedoen-regeling?
Mensen die recht hebben op deelname aan de Meedoen-regeling krijgen een brief van de gemeente. In die brief staat informatie over de regeling. Deze brief is ook het bewijs dat ze recht hebben op een vergoeding bij deelname aan een activiteit ter waarde van maximaal € 150,-.

Deelnemers kunnen deze brief bij één aanbieder inleveren die abonnementen, activiteiten, workshops of cursussen op het gebied van cultuur, sport of educatie aanbiedt. Bijvoorbeeld bij Stichting Koprol. Deelnemende aanbieders, Stichting Koprol in uw geval, nemen die brief in ontvangst en declareren de daadwerkelijke kosten (tot maximaal €150,- per persoon) bij de gemeente. Door gebruik te maken van de door de Gemeente Nijmegen vastgestelde Meedoen-regeling krijgt u dus een korting op uw jaarlijkse bijdrage aan Koprol van € 150,-

Voor wie is de Meedoen-regeling bedoeld?
De Meedoen-regeling is bedoeld voor mensen met een laag inkomen. Voor deze regeling zijn dat mensen met een inkomen net boven het sociaal minimum. Dit kunnen mensen zijn die bijvoorbeeld een bijstandsuitkering of WW-uitkering hebben maar ook mensen die werken maar toch een laag inkomen hebben.

Hoe lang is de regeling geldig?
De Meedoen-regeling is vooralsnog een eenmalige regeling die geldt voor de volgende periode: 1 oktober 2016 tot 1 oktober 2017!