Voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking heeft Stichting Koprol een speciale zwemgroep onder de naam "Aqua Unique". Vanwege hun handicap is bewegen voor deze kinderen niet vanzelfsprekend. Vaak wordt schoolzwemmen op het speciaal onderwijs niet aangeboden, maar juist voor deze kinderen is bewegen essentieel om de motorische ontwikkeling te stimuleren en de balans van het kind te verbeteren. Met plezier bewegen in het water is het uitgangspunt. De lessen worden zowel in groepsverband (max. 4 kinderen per groep) als op individuele basis aangeboden. Tevens hebben we een ouder-kindgroep.

Neem voor deelname aan één van de zwemgroepen contact op met het secretariaat van Stichting Koprol. We maken dan direct een afspraak voor een kennismakingsgesprek en een proefles.

Lestijden:
Maandag:                       17.30 tot 19.00 uur
Zaterdag:                       09.00 tot 12.00 uur

Locatie:
Zwembad van de Sint Maartenskliniek, Hengstdal 3 te Nijmegen.

Per 10 januari 2018 gaan we starten met twee nieuwe groepen in het Erica Terpstrabad. Er zijn nog zwemplekken beschikbaar, met deze lestijden:

Woensdag                       14.00 – 14.45 uur
Woensdag                       14.45 – 15.30 uur

Locatie:
Erica Terpstrabad,Kwakkenbergweg 25, 6523MJ, Nijmegen

envoz

Ervaringen met Aqua Unique zwemmen
De vader van Mirte, een 8-jarig meisje dat deelneemt aan Aqua Unique zwemmen vertelt over zijn en Mirte's ervaringen. Een prachtig verhaal! Hans en Mirte, bedankt voor het delen!

"Mirte is 8, ze heeft nu een maand zwemles bij Paul en Marcia. Mirte is een vrolijk meisje, dol op zwemmen en kan vaak niet wachten om in het water te springen. Donderdag begint ze al met het noemen van de namen van de andere kinderen die bij haar in het groepje zwemmen en laat daarbij alle bewegingen zien die ze inmiddels al heeft geleerd. Mirte pakt haar eigen zwemspullen op zaterdag en oefent met aan en uitkleden in de kleedruimte. Naast het motorisch leren zie je ook dat Mirte zich eigen maakt hoe zij zich tot anderen kan verhouden en wat wel en niet mag. Mirte voelt zich veilig, begrepen en gezien in haar ontwikkeling en dat is voor mij als ouder een geruststellende gedachte. Mirte is in het zwembad op haar plek. De sfeer tijdens de les is warm en uitnodigend en daagt kinderen uit tot
leren in een fijne omgeving. Het contact met andere ouders is ook prettig en Mirte wil na afloop nog een keer of 3 heen en weer met de lift in de Maartenskliniek en in de gangen is ze vaak nog aan het droogzwemmen. Ze kan nog niet op voor diploma A maar dat gaat ongetwijfeld een keer gebeuren."

Hans, vader van Mirte

Direct aanmelden: