De Goalballgroep NimGo van Koprol is een gezellige, enthousiaste en diverse groep (mannen en vrouwen in de leeftijd van 15 tot boven de 40) van recreatieve spelers en spelers die tot de top van Nederland behoren. Sommige sporters zijn blind of slechtziend vanaf hun geboorte, en sommigen hebben hun visuele handicap op latere leeftijd gekregen.

Zij trainen op de woensdagavond van 19.30 uur – 21.00 uur (met uitzondering van de vakanties) in het ROC Nijmegen aan het station Nijmegen CS.

Goalball is een internationale sport, speciaal voor blinden en slechtzienden. In teams van drie wordt er op een volleybalveld gespeeld. Beide teams zitten in de buurt van de achterlijn aan hun kant van het veld en rollen de bal, die geluid maakt, naar de overkant van het veld. Daar probeert het andere team deze tegen te houden, zodat deze niet over hun achterlijn het doel in rolt. Vervolgens rollen zij de bal weer terug naar het eerste team. Aangezien iedereen een geblindeerde bril heeft, doet men dit puur op het gehoor. Communicatie, concentratie en samenwerking zijn de sleutels tot succes.

Ben je ook geïnteresseerd in Goalball? Neem contact op met het secretariaat van Stichting Koprol. We maken dan direct een afspraak voor een kennismakingsgesprek of een proefles.