Voor ouderen die graag aan hun conditie werken organiseert Stichting Koprol in het wijkcentrum De Brack te Leuvensbroek te Nijmegen, en bij Zuiderhoek (voorheen de Muts) te Wijchen een sportief samenzijn.sport en spel 1 Op beide locaties is een (gym)zaal beschikbaar maar bij mooi weer wordt gesport in de beweegtuin. Deze groepen zijn uitermate geschikt voor enthousiaste, jonge ouderen die onder begeleiding willen werken aan hun conditie, balans en motoriek. De begeleider op deze groepen is zowel fysiotherapeut als bewegingsagoog. Juist deze combinatie zorgt voor de juiste balans en afwisseling tussen oefeningen en sport- en spelactiviteiten.

Tijdens de les worden de deelnemers zoveel mogelijk uitgedaagd op alle motorische aspecten, zoals coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht en snelheid. Dit alles wordt zoveel mogelijk in sport- en spelactiviteiten verwerkt. Denk hierbij onder andere aan oefeningen met een grote parachute, frisbees, ballen, ringhockey, enz. De activiteiten zijn dusdanig aangepast dat er naast “lekker sporten en bewegen” goed gewerkt wordt aan de motoriek. Ben je ook geïnteresseerd in deelname aan één van deze sportgroepen? Neem contact op met het secretariaat van Stichting Koprol. We maken dan direct een afspraak om te starten met deelname.

Locaties en tijden:
Beweegtuin De Brack:                                               Maandag: 13.45 tot 14.45 uur.

Zuiderhoek (voorheen De Muts) te Wijchen:                  Maandag: 09.15 tot 10.30 uur. (Zie ook de flyer)

Direct aanmelden: